kenapa cipp.. kau berucipp.. kenapa cipp.. cipp cipp cipp

Dajal Bangsat!!!



arakian aku mahu update sebuah kisah.. sekarang aku sedang bercuti di kampung selama seminggu.. sudah lama mahu refresh balik otak yg penuh tepu hiruk pikuk kehidupan kota..

kebetulan juga time cuti nih aku ada Hari Keluarga.. 2D 1N kt Pantai Melawi, Bachok.. kebiasaannya memang kami akan tidur di chalet yg sudah ditempah.. tetapi ayah aku rasa tidak sedap hati mau juga bermalam di rumah.. alasannya krn di kawasan kejiranan aku ramai yg tiada di rmh masing-masing..jadi bimbang sekiranya berlaku apa-apa kejadian yg tidak diingini.. Jadi mlm itu kami berdua saja yg berada di rumah..

Awal pagi itu, sekitar 430 pg ayah aku tersedar dan ke bilik air.. kemudian ayahku baring semula di atas katil utk melelapkan mata.. tiba-tiba terdengar bunyi mcm ranting kayu patah.. tetapi bunyi itu sgt kuat.. selang beberapa saat kemudian berbunyi lagi.. ayahku terus meluru ke tingkap utk melihat.. rupa-rupanya ada 2 ekor pedajal mahu menyembelih motor LC dluar rumah..


Ayahku terus menjerit dgn kuat sambil menepuk2 tingkap.. dan mengejutkan aku di bilik paling hujung berdekatan dapur.. aku dan ayah turun ke luar rmh utk melihat apa yg sedang berlaku.. sambil aku membawa sebatang kayu utk kselamatan.. di luar rmh keadaan gelap gelita.. ayahku berkata dia ternampak 2 ekor pedajal berseluar jeans berada berdekatan motor melarikan diri melompat pagar rmh..aku terus menjengah ke luar pagar utk melihat tetapi tidak nampak sebarang kelibat.. pandangan terbatas kerana hari yg masih gelap..


Bila tengok kembali keadaan motor tuh.. memang semua kunci sudah dibuka.. pintu pagar kecil pula sudah terbuka luas.. memang motor tu tunggu masa utk dibawa lari saja.. Alhamdulillah.. rezeki masih milik kami.. hari itu juga kami membuat laporan polis..


kunci rantai dan mangga yg berjaya dibuka


keadaan rantai yg putus dua


pintu pagar ini sedang terbuka luas


mangsa keadaan

7 bla bla bla:

  Faiz Rev

June 13, 2010 at 8:07 PM

sebaek x kena curi. alhamdulillah.

tp motor sape tu deng?

  kHaiRuLdiN

June 13, 2010 at 8:09 PM

motor ni kakak aku punye.. beli utk dipakai di kampung.. time cuti sekolah je baru pakai..

  kay-N

June 14, 2010 at 8:30 PM

fuh..selamat~~sebek die xmsuk umah curik mende lain~

  kHaiRuLdiN

June 15, 2010 at 8:46 AM

alhamdulillah.. ni pon da kira tahap berani gaban pencuri nih.. slamber nk curi walaupun tau ada org kt rmh..

  ~rukia_kuchiki

June 17, 2010 at 12:05 PM

melihatkan cara mangga di potong, pencuri/penyangak kehormat tu sgt2 pro...huhu

pasni kne pasang cctv nmpknye..

sedihnye bila kawasan rmh kita dh x seselamat dulu (masa kecik2)..kan?

  kHaiRuLdiN

June 17, 2010 at 2:50 PM

itulah die..mmg pencuri nih da biasa wat kje mcm ni..

cctv insyaAllah in progress..hehe

  limauais

June 24, 2010 at 2:17 PM

ish2.kalu dey igak ni,lamo doh keno gocoh sapa lembik.mjur selamat moto tuh.huhu