kenapa cipp.. kau berucipp.. kenapa cipp.. cipp cipp cipp

Punk Core Trip

Tanggal 22 Feb - genap setahun aku bekerja di salah sebuah syarikat swasta. Sempena setahun itu jugalah group aku buat trip ke Pulau Pangkor, Perak. Trip kali ini dinamakan Punk Core 1st Anniversary IBM 31. Untuk makluman semua IBM 31 merupakan team tempat kerja aku yang terdiri daripada 13 orang kesemuanya, termasuk supervisor sekali.

Ahad, 6 Mac 2011
=================

2300: Mula berkumpul. Sementara menunggu semua tiba, minum dan makan di kedai mamak TTDI.

Isnin, 7 Mac 2011
=================

0100: Bertolak ke Lumut jam 0100. Perjalanan dijangka mengambil masa sekurang-kurangnya 3 jam. Perjalanan melalui laluan dalam Klang - Kuala Selangor - Teluk Intan - Lumut. Peserta seramai 12 orang (6 lelaki + 6 perempuan) dengan 3 buah kereta.

Peserta lelaki;
dari kiri: wan, shah, mat nor, deng, rikki, hanis



Peserta wanita;
dari kiri: ain, zaleha, naeimah, akma, ajja, shima


0400: Tiba di McDonalds Manjung. Sementara menunggu pagi menyinsing, masing-masing membuat aktiviti untuk mengisi masa terluang. Ada yang bermain bola tampar yang dibawa bersama, bermain gitar, dan juga menonton perlawanan Real Madrid secara langsung. McDonalds sentiasa menjadi destinasi sarapan setiap kali 'outing'.

0800: Tiba di Jeti Lumut. Mengambil gambar sebagai kenang-kenangan.

Jeti Lumut sebelum menaiki feri



0930: Tiba di Pulau Pangkor. Bersiar-siar seketika di pekan. Kemudian menaiki van untuk ke destinasi penginapan kami iaitu D'Rimba Chalet. Selepas check-in, masing-masing tak sabar untuk mandi dan terus terjun ke laut walaupun matahari tegak atas kepala.

1300: Aktiviti bebas. Aku mengambil peluang mengisi masa dengan merehatkan badan. Ada yang menyewa motor untuk meronda-ronda pulau.

1900: Mula bersiap-siap menyediakan bara untuk sesi BBQ malam nanti. Menu malam itu ialah nasi goreng, ayam bakar, sotong bakar, dan sosej bakar. "Kito bakor..kito bakor..." Kemudian slot malam itu diisi dengan sesi bertukar hadiah. Aku mendapat hadiah yang amat 'special'. Thank you Hanis. Malam itu juga masing-masing mengelilingi unggun api dan bermain permainan "Truth or Dare".

BBQ




Selasa, 8 Mac 2011
==================

0100: -Masuk tidur-

#
#
#

0800: Bersiap-siap untuk "Snoorkeling". Bersarapan pagi dan terus pergi ke tempat snoorkeling, Pulau Giam. Pengalaman "Snoorkeling" dikelilingi ikan-ikan yang pelbagai corak dan warna amat mendamaikan. Juga mengambil peluang memberi makan ikan-ikan.

1300: Mula bersiap-siap untuk pulang menaiki feri ke Lumut. Selepas 'check-out', bersiar-siar di Pekan Pangkor untuk membeli buah tangan dan cenderahati untuk dibawa pulang. Tak melepaskan peluang merasa laksa dan kopi ais 200.

Menaiki feri pulang

1700: Tiba di Jeti Lumut. Sebelum bertolak pulang ke KL, minum petang di sebuah restoran lokasi tepi laut. Pemandangan cukup indah permai.


abc special

lai chi kang

2300: Selamat tiba di ibu kota Kuala Lumpur.

-sekian-

0 bla bla bla: