kenapa cipp.. kau berucipp.. kenapa cipp.. cipp cipp cipp

~ Selamat Hari Guru ~


Sempena Hari Guru yg bakal disambut 16 Mei ini..aku nk cerita tentang guru-guru yg sampai skang aku takkan lupa.. kenapa 16 Mei? sebab pada tarikh inilah Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu telah menerima cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (atau Laporan Razak) sbg dasar pelajaran negara kita.. Hah?? baru tau ke?

Ustazah Siti Esaha
Juga merangkap ibu kepada sahabat aku. Ustazah Siti Esaha mengajar aku masa sekolah rendah. Ajar ape? Ajar agama la kot.. Juga merupakan guru pengawas pada masa itu. Antara sebab-sebab aku jadi pengawas sekolah rendah dlu pun sbb dia la kot.. hehe.. anak die lak kawan rapat aku sampai skarang. Aku rasa semua adik beradik aku pernah diajar oleh ustazah ini.. sehingga ustazah pon da knal kami adik bradik tau.. anak-anak Mat Rahim, hehe..

Ustazah Kartini
Masa aku sekolah menengah, Ustazah Kartini byk membantu aku dlm Bahasa Arab.. sehingga aku berjaya dpt A dlm Bahasa Arab dlm PMR tau.. (senyum lebor.. sape2 yg tau sbb lain diam2 yer..). Dlm kelas kitorg mmg selalu kene cubit dengan die, kalau salah jawab soalan, x buat kerja sekolah kompem kene cubit.. antara yg slalu kene cubit ialah Nabil dan Sheriman.. (peace Nabil + Sheriman) =P

Cikgu Rusly
Cikgu ni ajar Geographi, aku pun suka subjek ni sebab dia ajar best!! dengan gaya, tone, body language dan mimik muka dia yg lucu.. Selalu wat kelakar dlm kelas masa mengajar, tp biasanya die wat kelakar die dgn muke serius.. haha.. 

Cikgu Zanariah
Cikgu Zanariah.. cikgu yg mengajar aku Add Maths sampai aku jadi terer.. aku mengaku aku terer Add Maths pon sebab die tau.. cara die yg menawan aku utk meminati Add Maths. Ajar aku masa form 4, tp awal tahun form 5 dia bertukar ke MRSM lain.. punyelah sedih kitorg satu kelas masa tu.. kelas-kelas lain pon same. Tp aku dengar2 sekarang die da bertukar balik ke MRSM PC, betul2 rindu nk jumpe dier.. Satu ayat dari mulut beliau yg aku igt sampai skarang, masa tu aku jumpe die sbb aku skit lg nk dpt A utk Add Maths.. "takpolah, sebab Din juruh.. cikgu bui bonus 2 markah lagi". Aku keluar dari bilik die dgn senyum lebar.. tak paham? ask Guru :)

Ustaz Rashidi
Kenapa ramai ustaz ngn ustazah ek? Hahaha xpelah.. Ustaz Rashidi ni asal Kedah, warden asrama aku dan juga cikgu homeroom aku.. bilik dia sblah dorm aku jer.. sgt nice orgnye.. xpernah aku tgk die berkasar ataupun marah kat students. Tp satu aku x lupa time die marah masa batch aku (lelaki jer) yg wat kurang ajar dlm blok asrama.. (batch lelaki je tau kot) Mmg time tu aku tgk die x mcm dia lg daa.. Haha ustaz pon manusia jugak kan? Erm.. Ustaz nih baik sgt... sampai selalu jugak kejut kitorg bangun Subuh kt Dorm B-13 tuh.. Skarang da berkahwin, rindu nk jumpe salam cium tgn die.. 

last sekali.. tak mungkin aku lupa ialah..

ayahku sendiri.. Cikgu Mat Rahim Musa

Kepada cikgu2 lain yg aku x sebut namanya.. jangan terasa yer.. memang cikgu-cikgu semua byk membantu aku jadi seperti aku sekarang.. Aku ingin mengucapkan selamat hari guru kepada semua guru di Malaysia.. yg pernah atau tak pernah mengajarku.. Mohon halalkan segala ilmu yg telah diperturunkan.. juga maafkanlah diriku ini sekiranya ada yg mengguris perasaan guru-guru..
tak lupa juga Selamat Hari Guru kepada ayahanda dan kakak tercinta.. 

Ya Allah.. ku pohon restu kasih-Mu.. ampunkanlah guru-guru ku..

4 bla bla bla:

  kay-N

May 15, 2009 at 3:03 PM

yeay!!!
camat ari guru kepada ayahanda ding juge~~
ayahanda & bonda kte jugeee~~
dan kepada seluruh warga pendidik msia..~~
tanpa guru sape laa kte..
cewah! =)

  c i x d i a

May 15, 2009 at 11:07 PM

baek nye anak murid ni
samat hari guru untuk mama saye juge!!

  ~rukia_kuchiki

May 16, 2009 at 12:50 AM

" Selama anda tulus dan mengingat ajaran Guru, itu adalah penghormatan yang terbaik..."

tanpa cikgu, x mungkin kita dpt kecapi apa yg kita ada pada hr ini.

  kHaiRuLdiN

May 27, 2009 at 9:46 AM

tq all~